tirsdag den 13. marts 2018

Folkevognsrugbrød og ko på græs

Jeg har længe gerne ville genoptage min store interesse for at sy billeder.
Min mand interessere sig meget for biler og især for VW.
Derfor ville jeg gerne overraske ham med et tekstilt billede af en folkevognsrugbrød.
Jeg fandt et billede på nettet, som jeg forstørrede op og tegnede over på et stykke lærred.
De forskellige dele blev tegnet over på Vliesofix, 
strøget over på det valgte stof og derefter syet på med maskine.
Skyggerne er malet op på stoffet.
Til sidst har jeg syet motivet på et stykke sort lærred
 og spændt det rundt om en lærreds-ramme.
Folkevognsrugbrød
 Jeg har også fået syet en ko, der ligger på en græsmark fyldt med mælkebøtter.
Jeg er født og opvokset på en bondegård med overvejende malkekøer.
Jeg hjalp ofte min far i stalden med pasning af dyrene. 
Dyrene og især køerne og kalvene,
har derfor altid haft en særlig plads i mine barndomsminder. 
Ko på græs

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tasken der blev til en PUF

Har i løbet af  Corona tiden arbejdet på denne PUF. den skulle egentlig have været en taske, men synes at bunden er så fantastisk, at jeg ik...