tirsdag den 18. juni 2019

Studenterhue

Sidder i min dejlige haven og nyder min fridag. Alt blomstre og gror fantastisk for øjeblikket. Det er skønt at se sommeren springe ud i fuldt flor.
Om ikke så længe springer også studenterne ud. De kommer til at pryde landet med deres fine huer.
I dag findes der rigtig mange typer af studenterhuer. Ikke kun den oprindelige hue for gymnasiet og handelsskolen, men også for flere servicefag og håndværks-fag.
Selv har jeg som Tekstilformidler aldrig opnået at få huen. Det fandtes ikke. Istedet glæder mig over alle de, der har opnået at få sat en sådan pryd på hovedet. 
I gennem de seneste mange år, har jeg hæklet en del små huer til at sætte på gaver eller til at ligge på bordet som pynt. Jeg fandt for nogle år siden en opskrift på lille hæklet studenterhue på nettet. Var ikke helt tilfreds med resultatet, og hæklede derfor min helt egen version. Jeg har brugt bomuldsgarn til selve huen, samt lidt broderigarn og sølvtråd til dekoration.
Her er nogle af de varianter jeg har hæklet. 
Og mon ikke jeg igen i år skal have hæklet et par stykker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tasken der blev til en PUF

Har i løbet af  Corona tiden arbejdet på denne PUF. den skulle egentlig have været en taske, men synes at bunden er så fantastisk, at jeg ik...