torsdag den 11. januar 2018

Sommerhat

Når nu turen snart går til Cuba, så er det godt at have en god solhat, med en stor skygge. Jeg hæklede for et par år siden en cremefarvet solhat med brun kant. Jeg havde ladet mig inspirere af forskellige hatte fundet på Pinterest. Jeg fandt en plastwire som anvendes til at hænge billeder op i. Den brugte jeg til at hækle om i kanten at hatten, så den blev spændt ud. 
1. forsøg på en solhat.

Mønstret på 1. sommerhat. 

2. forsøg på en sommerhat.

Da jeg synes den 1. var lidt bleg i farverne, valgt jeg at hækle endnu en solhat. Mønstret er det samme, bare i en lidt blødere garnkvalitet, nemlig Mandarin Pitit. Her har jeg ladet mig inspirere af farverne i min ny indkøbte bikini. Jeg havde ikke mere af den type wire, som jeg brugte til den første hat, så her brugte jeg istedet noget jeg havde købt i Jem og Fix. Det er knap så vellykket og den er blevet noget slappere i kanten.
Farverne der indgår i denne er rød som gennemgående, fersken, rosa og mørke blå.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tasken der blev til en PUF

Har i løbet af  Corona tiden arbejdet på denne PUF. den skulle egentlig have været en taske, men synes at bunden er så fantastisk, at jeg ik...