lørdag den 16. februar 2013

Drømmer om forår

Her i vinter kulden kan man godt gå og længes efter forår. Så da jeg skulle have lavet en gave til en god veninde, blev det med foråret i tankerne.
Jeg har på nettet set forskellige hæklede " frakker" til sylteglas. 
En god måde at få brugt glas, der ellers ville ryge i glas containeren.
Marmeladeglas med overfrakke
Til glasset her har jer hæklet med halve stang-masker i omgange. 
Den skal være en lille smule mindre end glasset, da den ellers vil glide af. 
Et stykke oppe bliver dette glas lidt smallere. 
Derfor har jeg taget ind med 4 masker fordelt på en omgang, og så hæklet videre. 
Øverst har jeg hæklet krebs-masker, som jeg synes giver en rigtig pæn afslutning.
Frakken er pyntet med blomster og blade. 
Til sidst er der broderet FORÅR nederst på frakken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tasken der blev til en PUF

Har i løbet af  Corona tiden arbejdet på denne PUF. den skulle egentlig have været en taske, men synes at bunden er så fantastisk, at jeg ik...