søndag den 2. september 2018

Mønster katalog: Fastmasker

I slutningen af min tid på Tekstilseminaret i Viborg havde jeg en intention om at lave en bog om fastmasker. Det kom af at jeg til min bachelor udelukkende arbejdede med fastmasker, og det kom der en masse prøver og andet ud af. Det endelige resultat og alle prøverne var efterfølgende med på flere udstillinger og jeg har også undervist i hækling med fastmasker. At studere og undersøge hvad fastmasker kan, har resulteret i mange sjove og interessante prøver. Jeg fik et godt indblik i hvordan  man kan og ikke kan hækle fastmasker. Bogen blev god aldrig til noget, og alle prøverne, med de nedskrevne op-skrifter, der sirligt og fint er sat i mapper, står nu ubrugte på reolen. Nu har jeg så sat mig et nyt mål om at sætte det hele ind her på bloggen. Det kommer nok til at tage lidt tid, men det er også ok.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tasken der blev til en PUF

Har i løbet af  Corona tiden arbejdet på denne PUF. den skulle egentlig have været en taske, men synes at bunden er så fantastisk, at jeg ik...